donderdag 21 december 2017

Het 2e mozaïek van het Hartenjagen-project is klaar!

Op 22 september 2017 dropte ik de eerste steen van project "Hartenjagen-4" in Leiden.
Die steen hoorde bij het mozaïek "Judith", hartenvrouw met links naar de herfst, windrichting west, het teken bokalen, en het element water met de kleur blauw.
"Judith" was de eerste van de 4 mozaïeken van dit project, 4 mozaïeken van een dame.
Het tweede mozaïek is nu ook klaar en heet "Rachel".
Rachel is de ruitenvrouw, en is gelinkt aan de winter, windrichting noord, het teken pentagram, en het element aarde met kleuren groen en bruin.


Uiteraard is de bijbehorende mozaïeksteen ook klaar om te droppen!
En dat droppen moet gaan gebeuren in het noorden van het land, want het noorden hoort bij Rachel, en de kilte van de winter...
Vandaag is het 21 december, en officieel is dus de winter begonnen.
En morgen op 22 december vindt de dropping plaats in de stad Enkhuizen!
Wederom de 22e van de maand, omdat 2+2=4 en 22=2x11....
Lees mijn blog van 21 september 2017 (nog) eens, als je wil weten hoe het begon...

Waarom Enkhuizen??
Het noorden van Nederland is een ruim begrip natuurlijk. Dus ik Google wat en ik let op 'tekens' op mijn pad. 😊
Zo kreeg ik op 4 december (let op, een 4!) een mail binnen over een of andere workshop Nederlandse Dans. En dat was vermeld in een soort nieuwsbrief, met een opmerkelijk volgnummer! Het was namelijk nummer 444! Nog meer vieren, dus bij mij gingen de alarmbellen af. 😊
Het waren niet zomaar Nederlandse dansen in die workshop, nee het ging speciaal om 'dansen uit het hele Friese gebied, inclusief oost en west Friesland'
Nou, het stond voor mij vast hoor, ik moest in ieder geval naar Friesland!
Maar goed, wáár dan in Friesland?
Daar kwam Google bij van pas. Zoeken op 'harten' en 'Noord Nederland'....
Zo kwam ik terecht bij een gebied dat heet "het hart van Noord-Holland":


De meest noordelijkste plaats in dit gebied dat ik per trein kan bereiken is dan Enkhuizen....
Maar ja, dat is niet in de provincie Friesland hé....tja.
Of toch wel??? Niet de provincie nee, maar het is wél in de streek West-Friesland!
En die dansworkshop ging over het hele Friese gebied!


Er zit een grote overlap tussen de twee gebieden. En Enkhuizen ligt in beide.
Dus bingo, Enkhuizen gaat het worden morgen. Oftewel, ik heb een lange treinreis voor de boeg...😯

Voor een mooi droppingplekje in Enkhuizen ga ik wederom met mijn camera op 'hartenjacht'. 💕😊
Kijken, of de cijfers 11 en 22, of 111 of 4 of ?  mijn pad weer gaan leiden.
Én of ik weer een mooi plekje vind waar de 4, en het hart, en in dit geval het element aarde of misschien een pentagram/muntstuk(?) samen komen?
De vorige keer is dat goed gelukt....😉...mocht je dat gemist hebben, het verslag staat bij het blog van 27 september 2017.

Ik ben benieuwd en zal 'mijn hart volgen' morgen!
Vandaag stond al op mijn scheurkalender:

"Vanaf het moment dat je bij alles een gevoel van enthousiasme ervaart, weet je dat je je hart volgt"
(Paulo Coelho)

Nou....we zullen zien 😉

Rest mij nog een foto van de droppingsteen...


Na de kerst het verslag van de dropping in dit blog!!!
Met hopelijk een reactie van een vind(st)er...
Ik zal het (weer) aankondigen op mijn facebook.

PS - Beide 'dames' naast elkaar:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je een reactie plaatsen?
Dat kan!
Soms lijkt het of je daar een Google-account voor moet hebben, maar het kan ook 'anoniem' of met naam+URL (het gewenste aanvinken). Voor de URL(=website-adres) mag je eventueel ook gewoon de URL van mijn blog nemen :-)
Lukt het evengoed niet?
Plaats dan een reactie in het Gastenboek van mijn gewone website:
https://mozajac.jouwweb.nl/gastenboek